onsdag 30 september 2009

lite bättre.......

Idag är en bättre dag. Än så länge iaf.
Jag har jobbat Göteborgsträckan idag igen och slutade 12.21. Perfekt arbetsdag. Från det att jag slutade tills nu har jag faktiskt legat o sovit, lat som få.
Mitt kärleksliv är fortfarande jävligt komplicerat och trycket i bröstet finns kvar. Känslorna går upp o ner hela tiden och för tillfället har tårarna tagit slut och likgiltigheten tagit över, men av erfarenhet vet man ju att detta försvinner så småningom och att man då står där o undrar hur fan man kunnat lagt ner så mycket tid på ngt så banalt som en karl. Det finns ju så mycket annat i ens liv att lägga energi på. Tyvärr ser man det inte klart när man är mitt uppe i skiten.

På Fredag har jag och Sus planerat att gå o se Caj Karlsson, om det finns biljetter kvar det vill säga. Länge sedan vi var på "småspelningar" så det ska bli riktigt roligt. Ju fortare man kommer tillbaks till det sociala ju bättre är det, så ni kan tro jag har bokat upp en hel massa jobb samtevenemang framöver. Här ska det inte deppas länge till ska gudarna veta! Det gör ju lixom ingenting bättre. Vad jag har lärt mig av det sista året är att aldrig ta saker o ting förgivet, inte tro på ngt som ligger bortom mitt synfält.
Nu ska jag ta tag i mitt hem en stund och sedan krypa ner i soffan med en bok tills klockan slår 21.oo då Greys A. börjar. Som man har längtat efter denna säsongspremiären!

Inga kommentarer: