tisdag 1 september 2009

Äntligen har kvällen kommit och mörkret har sakta smygit sig fram. Här på 84an har jag nu tänt alla stearinljusen som ger ifrån sig en svag doft av vanilj, Danny har fått fläskpannkaka o äta, Maggan har varit ute på kisserunda och jag har just gjort ordning en fantastisk kopp Avika-te, som mossan handlade med sig sist hon var hemma i Värmland. Ur högtalarna skrålar så klart Lundells "jag saknar dig" alternativa versionen, som är en blandning av "hennes rygg" och "jag saknar dig"... Ett rent mästerverk! Fantastisk text, fantastisk musik! Utan tvekan den bästa låt som någonsin gjorts, enligt mig! Orginalet är lika bra, givetvis...

Imorgon börjag jag jobba 5.45 så det blir en tidig kväll. Ska snart faktiskt hoppa ner i bingen o öppna en bok. Har inte hunnit läsa på flera veckor nu. Helt vansinnigt med tanke på att jag i normala fall slukar ca 2 böcker i veckan. Har alltid tyckt mer om att läsa än att sitta o glo på tv. Hjärnan får arbeta mer när man ger sig in i det skrivna ordets magiska värld.

Lyssna och njut av världens bästa låt!


Inga kommentarer: