söndag 27 september 2009

Halleluja

Mitt liv just nu är en jävla röra. Allt är som det brukar vara alltså. Fötterna står just nu på botten och det enda positiva just nu är att jag inte kan komma någon annanstans än upp. Statusen med min lilla Läsk är fruktansvärd komplicerad. Läsken är 13 år äldre än mig och detta har han tyckt var fruktansvärt jobbigt ända sedan första dagen vi fick ihop det. Jag som tillbringat de senaste 8 åren med en karl som varit 10 år äldre än mig, samt har ett umgänge som ligger i samma ålderskategori kan överhuvudtaget inte se problemet i Läskens huvudbry. Jag har aldrig sett annat än människorna bakom fasaderna lixom. Ålder, kultur, etnicitet etc. har aldrig spelat någon roll för mig. Jag har alltid försökt se vad som finns inuti fasaderna hos de människor som funnits/finns i mitt liv. Jag önskar att Läsken kunde göra samma sak. Hur som helst så tvivlar jag inte ett dugg på att allt kommer att lösa sig i slutändan för oss båda, hur det än blir mellan oss...

Idag kommer min pappa på besök. Det händer inte var dag direkt man har gubben här nere i Skåneland och definitivt inte hemma hos mig. Vi hade planerat att han skulle fixa middag till oss idag, alltså till Danny, mig, Sus och Läsken, men eftersom läget är som det är med Läsken så får Sus ta med sig sin lilla mamma istället.


Känns inte så kul att skriva här inne just nu när man inte har något positivt att delge. Jag har inte sovit en blund inatt, bara grubblat över hur något som var så bra kunde bli så fel. Mitt ansikte och hals är ett enda stort sår just nu då jag rivit isönder mig totalt och min magkatarr är under all kritik. Som sagt, saker o ting kan bara bli bättre o bättre i min värld...
På måndag ska jag ta tag i mitt liv ordentligt igen. Jag ska då jobba på förmiddagen, föräldramöte på eftermiddagen sen är det träning som gäller. Har slått vad med Ullis om att har jag inte gått ner 5 kilo tills i slutet på Oktober så måste jag bjuda henne på Oasen, en av HBGs dyraste resturanger.


Nu är klockan snart Söndag morgon och jag ska nu sluta beklaga mig här inne och ta en runda med min gula lilla Volta.
Lägger oxå in en låt som passar mitt humör för tillfället. Lundells tolkning av "Halleluja" är fantastisk! Jag kunde lika gärna skrivit texten själv i nuläget. Lyssna... o njut...




Inga kommentarer: