tisdag 8 september 2009

Wii

Är hemma från jobb idag oxå. Passar på att fixa till lite lättare saker, sånt som man annars aldrig har tid till, typ att rensa ur underkläder, strumpor och bh. Har nu fått ihop en ICA-kasse med storlek 34 som ska dumpas i en UFF låda.. Finns säkert ngn idiot som vill ha mina avlagda trosor, hmm... Lite ångest över att allt i min garderob just nu bara är av höga siffror.. måste göra ngt åt det här innan det går alldeles för långt! 20 kilo har jag lagt på mig alltsomallt sedan jag slutade röka. Dålig hy, torrt och risigt hår samt massa håravfall och ett jävla humör är oxå några av biverkningarna sedan rökstoppet. Vet fan inte om det är värt att inte röka, har go lust att börja bara för att allt ska bli "normalt" igen...

Danny och jag hade stor diskussion igår om vad han ville ha i present och vi förhandlade oss fram till ett Wii. Egentligen så ville min lilla prins ha ett nytt Playstation, men nopp, det satte hans fantastiskt snälla mamma stopp för. Han har en ny data med hur många spel som helst, två (!) playstation2, ett Sega samt spel hos sin far. Ungen kan ju inte bara sitta still o spela hela dagarna, så därför blir det ett Wii... ett mellanting av spel och rörelse + att mamma tycker det är skit kul =)
Problemet nu är bara finansieringen av detta Wii. Ca 3000:- går denna lilla leksak på och det har inte hans lilla mamma i börsen, utan det krävs fler investerare i form av mormor och farmor. Mormor är inga problem och farmor är än inte invigd i denna affären. Man måste gå varsamt fram med den tanten, så jag planerar att lägga fram all reklam för spelet jag kan hitta samt öva in en argumentation för Wii, som hon förhoppningsvis inte kan tacka nej till.
Nu låter det som Danny är världens mest bortskämda unge, men långt ifrån. Till datan sparade han ihop ca 4000:- själv och han har gjort samma sak med de andra spelen... När jag ser att han kämpar o försöker så lägger jag till det resterande, annars känner han ju inte att han får ut ngt av sitt arbete, då det tar hur lång tid som helst för honom att spara. Han klippte gräsmattor för 50:-, sålde av sina leksaker och gamla spel på Blocket och rörde inte alls sina fördelsedags- och julklappspengar... Duktig liten kille jag har =)


Anna ringde oxå idag och fråga ifall jag kunde ta ett extra pass imorgon iform av Ung-jympan. Lotta är sjuk och hon har sitt Bas-pass samtidigt i en annan sal. Jag har nu i högtalarna på min jympamusik och ska försöka fixa till mitt vanliga junior2-pass så att det blir lite tuffare samt lägga på ett par låtar till. Spännande!
Hoppas ungdomarna hänger med ok imorgon bara. Man vet själv hur det är när man går första gången på ett nytt pass, man hänger inte riktigt med i bytena. Det tar någon gång för hjärnan att hänga med och komma ihåg rörelserna, även för oss ledare.
Det värsta är ju bara att jag själv inte är så frisk så att jag egentligen kan träna, men men.. får ta det lugnt och hoppas på att kroppen vill återgå till friskt läge imorgon eftermiddag...

Sus och jag har börjat fila lite på en Spá resa till Ungern, alternativt Estland. Vi snackade löst om det igår och om denna resa blir av så sker den i början av nästa år. Hennes mamma är givetvis oxå medräknad! Vi har inte varit utomlands tillsammans sedan 2001 då vi va i Bulgarien. Denna resa var klart oförglömlig! Allt som kunde gå fel, gick rakt åt helvete. Sjukt roligt när man ser på det nu i efterhand. Nu vill vi dock ta det lite lugnare. Vi båda är äldre och utarbetade samt har varit med om fasliga händelser de sista åren. Vi behöver definitivt komma bort på en lugn och skön resa...




Ska se om jag hittar nån ny fantastisk låt att lägga in här senare idag =)

Inga kommentarer: