torsdag 15 oktober 2009

Idag har jag slappat, slappat o slappat lite till =)
Började jobba 4 o slutade 9 (kort o skönt pass), hoppade direkt in i bingen när jag kom hem och där har jag legat tills nu. (kl är nu ca 16) Så skönt så! Har varvat läsning med sovning, en helt perfekt dag i mina ögon.
Nu är det snart dags för att sticka ner till Friskis o träna mina små vänner. Klockan 17 varje Torsdag är det mitt jympa-pass som äger i HBG=)

Mår otroligt bra, eller rättare sagt, bättre än jag mått de sista snart 3 veckorna. Igår va oxå en otroligt bra dag, känslomässigt sett. Jag hoppas verligen det håller i sig!
Självförtroendet är konstigt nog på topp o jag har kommit på mig själv med att vara gamla glada Mia igen. Kanske var inte detta uppbrottet från Läsken så dumt ändå?! Jag gick igår i Köpenhamn o filosoferade över mitt liv och jag kom plötsligt på mig själv med att jag gick runt o log , bara sådär. I just den stunden trivdes med mig själv mer än någonsin och tyckte synd om alla som inte får ha mig i sin närhet.
Haha, egotripp utan dess lika, eller hur. Men det är sant, jag hade den känslan hela dagen igår och den håller i sig idag oxå.


================================================================





Så, nu har jag kommit hem från träningen som var jätte rolig idag. Vi körde stationer och ett annorlunda slut på passet, som bestod av att jag tvingade alla springa följa Jhon efter mig runt om i Friskis lokalerna =) De andra motionärerna tyckte det va ganska kul faktiskt när en hel drös ungar med mig i spetsen kom springnandes.
Efter mitt pass fortastte jag o Ullis in till gymmet och tog en runda på löpbandet samt i roddmaskinen.
Mitt glada humör höll i sig och gör det fortfarande=) Jag saknar givetvis Läsken hela tiden så det svider i hela hjärtat, men jag bryr mig inte längre att det är som det är.
Mitt största problem just nu i livet är att jag har inte en enda nervlugnande piller kvar och jag ska inte till Hud förrän nästa Fredag. Jag rev i sönder bröstet igår och idag har jag hållt på att få spel på min hals. Det är ett jävla skit d här! Misstänker starkt att jag har lite allergi för ngn av mina håriga små vänner.... Kolla upp fakta i det fallet vägrar jag fullständigt, då jag hellre drogar ner mig de närmaste 10 (?) åren, än att göra mig av med ngn av dem, men fan, jag måste få gnälla lite.

Pratade nyss med min gamle underbara skolkamrat, och tillika min frisör, om att göra val i livet. Jag berättade att jag aldrig tar bort ngt dåligt, eller ngt som inte känns bra i mitt liv, utan att jag alltid lägger till ngt bra/bättre istället. På detta viset så eliminerar man det dåliga automatiskt utan att man behöver ta beslut, samt utföra handlingar som ger en en känsla av saknad eller tomhet. Jag har alltid haft en enorm separationsångest, spelar ingen roll i vilken situation det handlar om och jag har lärt mig att det är lättare att hantera separationsångesten om jag lägger till ngt positivt i mitt liv och för över min energi, som annars hade gått till att grubbla o må skit, till ngt vettigt och som faktiskt är bra för mig och mina nära runt omkring.

Nu ska jag hoppa in i bingen o läsa lite... ska jobba imorron bitti igen, sen pressa lite på gymmet =)=)

Inga kommentarer: