söndag 30 augusti 2009

Handyman

Handyman har varit på besök idag=) Han har meckat ihop min nya garderob, som han givetvis oxå fick frakta hem från det småländska möbelvaruhuset =). Vad skönt det är när ngn annan fixar o donar till en, för en gång skull! I vanliga fall är det jag o Sus som sköter mekandet i våra hem. Mitt X va nog Sveriges mest ohändiga karl så att ha ngn som Läsken är rena himmelriket! MacGyver släng dig i väggen!
Han är så snäll min lilla läskeburk... o jag är gnatig o tjatig... men d e en annan historia.
Vi hinner inte träffas så mycket, tyvärr. Jag jobbar jätte mycket nu och han har sitt. Visst är det bra att sakna ngn, men inte så mycket att allt känns hopplöst...

Förutom att mekat i hemmet så har jag även pratat i telefonen idag. Mycket ovanligt för att vara mig... *vissel, vissel*. Therese min bästa vän ( förutom Sus alltså) fick förra Måndagen en liten bebispojke. Har inte pratat med henne sedan han föddes så givetvis var en uppdatering ett måste. Varje liten detalj av denna fantastiska pojke måste rapporteras grundligt till mig ;) Önskar så att vi bodde närmare varandra än vad vi gör. Vi har hållt ihop ända sena 6-klass i Arvika o lär nog få dras med varandra livet ut. Pratade även med en av mina äldsta vänner, oxå hon från Arvika. Våra föräldrar var bästa vänner förr och jag o hennes lillsyrra blev naturligt sammanfösta. Vi var även klasskamrater från 5-an till 8-an.
Kändes som vi aldrig varit ifrån varandra, märkligt nog... Vi lovade att hålla kontakten bättre från o med nu!
Förutom dessa två damerna så har jag ju givetvis haft Sus, Ullis o Tessan i luren oxå.
Tack för du väckte mig Tessan... grrr...

Nu är det Söndag en liten stund till och jag ska snart gå o nanna kudden. Har haft en riktigt skithelg om jag ska vara ärlig. I Fredags så begravde vi Sus pappa, vilket var fruktansvärt jobbigt. Jag har bilder från när han dog framför mig som inte vill försvinna. Sus är mig närmare än ngn annan människa i världen. Om det är så att man har en själsfrände så har jag hittat min i henne. Min mossa säger oxå alltid att vi är närmare än ett syskonpar. Det gör mig så fruktansvärt ont att se henne så förkrossad som hon är nu...
I går, Lördag, jobbade jag kväll/natt vilket var mindre trevligt. En annars lugn Karlskronatur hade jag men när det är helg o bönderna får lite fylle i sig så blir det mindre trevligt. Det slutade med att sätena ven rundor i tåget och jag låste in mig i tjänstekupén... kul... Jag var helt slut när jag kom hem till HBG vid 2-tiden...
Imorgon ska jag oxå jobba kväll/natt och då är det derby mellan HIF och MFF vilket bara kan sluta på ett sätt, nämligen med katastrof.. Kul att jag alltid lyckas pricka in skitturerna.

Nu ska jag hoppa in i bingen o drömma sött................

Inga kommentarer: